Dag 2 Krusaa Denemarken – Hirtshals Denemarken (±340 km)

Onderweg naar Hirtshals zien we niets dan een kaarsrechte snelweg door Denemarken. We pakken zelfs een afslag eerder om toch nog iets van het verder afgelegen platteland te zien. We rijden gelijk door naar de veerboot om de overtocht naar Noorwegen te maken. Uiteindelijk kopen we toch kaartjes voor de volgende dag, een enkele reis op de goedkopere langzame veerboot. Vandaag vertrekken kon nog, maar dan kwamen we midden in de nacht aan in Noorwegen. Vertrek plannen we morgen om 1300 uur. Kunnen we nog uitslapen ook. We staan weer op een camping met zo’n creatieve naam; Hirtshals-camping in Hirtshals. Hier staan alleen kampeerders die de overtocht gaan maken.
Gemakkelijke camping waar men is gewend aan overnachtingen voor een nacht. En met een apart tentenveld, waar je achter de muur en heggen beschut staat voor de rechtstreeks vanaf zee waaiende wind. We hebben in verband met de wind een flink aantal scheerlijnen aan de tent gezet, maar dat kan vermoedelijk ook wel wat minder. ‘s Middags rijden we nog even naar het strand. Met de hoge Jeep komen we gemakkelijk over de stenen die auto’s weren en tuffen een stukje door het zand. Zinloos tijdverdrijf, want eigenlijk willen we alleen maar naar de overkant. Ondanks de wind en aangeboren zuinigheid met gas, koken we bij de tent aardappeltjes, terwijl ik in het campingkeukentje de karbonades bak. De lucht in het kleine keukentje is te snijden, want iedereen verzamelt zich hier om vis te bakken.